رئیسی حادثه مرگبار قطار در هندوستان را تسلیت گفت-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد

رئیسی حادثه مرگبار قطار در هندوستان را تسلیت گفت

رئیس‌جمهور در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند، سانحه ناگوار و فاجعه‌بار تصادف قطار در ایالت اودیشا و جان باختن و مجروح شدن جمعی از شهروندان آن کشور را تسلیت گفت.
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - 2023 June 03
کد خبر: ۱۸۷۶۶۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی به رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر هند، سانحه ناگوار و فاجعه‌بار تصادف قطار در ایالت «اودیشا» و جان باختن جمعی از شهروندان آن کشور را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: «اینجانب به نمایندگی از ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‏‌های قربانیان و درخواست شفای عاجل برای مجروحان حادثه، این مصیبت را به دولت و مردم هند تسلیت می‏‌گویم.»

 بر اثر خروج یک قطار مسافربری از ریل و برخورد آن با قطار باری در شرق هند، دست‌کم ۲۰۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویترز گفت: «من آنجا در محل حادثه بودم. چیزی که دیدم خون بود و اندام‌های شکسته و آدم‌هایی که جان می‌باختند.»

«پرادیپ جینا» از مقام‌های مسئول در ایالت «اودیسا» گفته که ۲۰۰ دستگاه آمبولانس به صحنه اعزام شده‌اند.

تصادف قطار در هند رویداد نادری محسوب نمی‌شود. علی‌رغم تلاش‌هایی که دولت هند برای ایمنی حمل و نقل ریلی انجام می‌دهد تصادف‌های زیادی هر سال در خطوط راه‌آهن این کشور به وقوع می‌پیوندند.

بدترین حادثه ریلی در هند مربوط به سال ۱۹۹۵ است. در جریان آن حادثه برخورد دو قطار در نزدیکی شهر دهلی باعث کشته شدن ۳۵۸ نفر شد.

هند با داشتن ۴۰ هزار مایل (۶۴ هزار کیلومتر) خط ریل دارنده بزرگترین شبکه خطوط ریلی است که توسط یک دولت اداره می‌شود. گفته می‌شود بیش از ۱۲ میلیون نفر در روز با ۱۴۰۰۰ قطار در سراسر هند سفر می‌کنند. / فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار